02 Julai 2017

Panduan Penternakan Kambing Sehingga Berjaya


Panduan Penternakan Kambing Sehingga Berjaya. Barangkali ramai yang berminat dalam bidang penternakan kambing ini tetapi kerana tiadanya mentor dan kekurangan maklumat dalam bidang ini membuatkan hasrat itu terbantut begitu saja. Alangkah ruginya hasrat anda ingin memulakan penternakan kambing dibiarkan saja kerana peluang untuk berjaya dalam bidang ini CERAH. In Sha Allah berjaya dengan berbekalkan usaha yang gigih serta ilmu yang betul..

Panduan Penternakan Kambing Sehingga Berjaya

Panduan Penternakan Kambing Sehingga Berjaya


Apa yang ingin admin tuliskan, admin nak kongsikan satu ilmu dan panduan yang betul dalam penternakan ini. Ilmu Penternakan Kambing ini telah dihasilkan oleh Tuan Farid berdasarkan pengalamannya sendiri menjadi penternak kambing..

Juga ilmu yang beliau dapat melalui kursus dan seminar yang dianjurkan oleh badan-badan tertentu dan juga dari mentor-mentor beliau. Dari situ beliau kumpulkan semua ilmu tersebut, maka terhasil lah Panduan Menternak Kambing ini..

Anda perlu tahu..

Bukan mudah untuk orang berkongsikan ilmu tersebu..

Jadi..

Bila jumpa peluang ini, jangan fikir panjang-panjang. Kalau boleh rembat terus..huhu..

Dalam Rahsia Kambing

Beliau akan menunjukkan anda tentang..
  • Bagaimana mencari sumber modal bagi projek penternakan anda
  • Tips pemilihan baka kambing untuk memulakan projek penternakan anda
  • Bagaimana membina kandang dengan kos yang rendah
  • Bagaimana menyediakan bekalan makanan yang mencukupi dengan kos yang rendah untuk ternakan anda
  • Bagaimana memerah susu kambing dengan betul
  • Bagaimana menyambut kelahiran kambing
  • Gejala-gejala atau penyakit-penyakit yang selalu dihidapi oleh kambing dan bagaimana cara merawatnya, serta
  • Bagaimana memasarkan ternakan kambing anda
Dan..

Dalam kandungan panduan ini..

Panduan Penternakan Kambing Sehingga Berjaya



Kelebihan Panduan Menternak Kambing

Bagi anda yang ingin mengetahui isi kandungan panduan ini, admin akan kongsikan sedikit isi kandungannya. Selepas membacanya, anda pasti tahu kelebihan yang tersembunyi dalam rujukan tersebut..


1. Kenapa Kambing?
Menceritakan tentang 6 kelebihan penternakan kambing serta memberikan anda tempat-tempat sumber rujukan untuk anda memulakan pernternakan kambing.

2. Modal & Sumber Kewangan
Terdapat 4 cara yang boleh anda gunakan untuk mendapatkan sumber kewangan, dan sedikit penerangan mengenai sistem penternakan.

3. Kandang Kambing
Menerangkan dengan terperinci 10 perkara yang penting tentang kandang siap beserta gambarajah. Serta beberapa tips bagaimana anda boleh berjimat di dalam membina kandang.

4. Makanan Kambing
Kepentingan makanan untuk menghasilkan kambing yang bermutu dan memenuhi ciri-ciri 3G (bukan talian 3G yer!) . Menceritakan tentang 4 jenis makanan yang boleh anda jadikan makanan kambing. Penrengan secara bergambar langkah-demi-langkah penanaman rumput untuk kambing serta tips ringkas untuk menjimatkan kos makanan.

5. Baka Kambing
Menceritakan tentang 5 jenis baka kambing yang boleh anda pilih disamping menerangkan dengan terperinci tentang kaedah-kaedah yang digunakan untuk memilih kambing yang ingin dijadikan baka.

6. Pembiakan Kambing
Penerangan secara terperinci tentang tempoh biang, tempoh bunting serta proses melahirkan anak. Turut diterangkan tentang perkara-perkara yang perlu dilakukan selepas kelahiran anak dan bagaimana menguruskan anak kambing yang baru lahir.

7. Masalah Kambing
Senarai penyakit-penyakit kambing serta cara bagaimana merawatinya.

8. Teknik Memerah Susu

Penerangan secara bergambar bagaimana memerah susu kambing dengan betul. Seronok & puas beb dapat perah susu kambing nie!

9. Pengurusan Kambing
Jadual harian di dalam menguruskan penternakan kambing.

10.Pemasaran
Menyenaraikan 8 kaedah dan saluran yang boleh anda gunakan di dalam memasarkan hasil penternakan kambing anda.



Okey, ini antara isi kandungannya. Jika ingin mebacanya dari A ke Z. Kena lah memilikinya. Baca, fahami ilmunya dan praktikkan. In Sha Allah dengan usaha gigih anda, penternakan anda membuatkan hasil. Jadi, anda boleh dapatkan ilmu tersebut melalui pautan yang diberikan..


0 ulasan

Catat Ulasan