10 Julai 2017

Kelebihan Panduan Menternak Kambing


Kelebihan Panduan Menternak Kambing. Adakah anda ingin menceburi bidang penternakan kambing ? Ingin berjaya dengannya ? Anda juga mempunyai minat untuk membuka bisnes dengan memelihara kambing ? Tapi, tiada asas yang kukuh dalam perihal kambing membuatkan anda terbantut untuk menceburi bidang tersebut. Ruginya anda, apa kata anda baca sedikit kisah Tuan Farid yang berani mencuba dalam Panduan Menternak Kambing ini..

Kelebihan Panduan Menternak Kambing

Panduan Menternak Kambing

Sudah baca, kah ? Apa yang pasti sebenarnya admin mahu tunjukkan panduan ternak kambing tersebut pada anda. Anda yang tiada asas dalam bidang ini tapi berminat memelihara haiwan tersebut. Jadi, boleh lah anda dapatkan semua maklumat tentang kambing melalui rujukan tersebut..

Panduan tersebut telah ditulis oleh Tuan Farid yang berpengalaman menternak kambing. Dengan pengalamannya selama ini, beliau kongsikan pada anda semua yang meminatinya..

Kelebihan Panduan Menternak Kambing

Pastinya anda ingin mengetahui apa yang dapat dipelajari dalam rujukan tersebut, kan. Sedikit isi kandungan dan kelebihan rujukan yang dapat admin kongsikan. Antaranya ialah..

1. Kenapa Kambing?
Menceritakan tentang 6 kelebihan penternakan kambing serta memberikan anda tempat-tempat sumber rujukan untuk anda memulakan pernternakan kambing.

2. Modal & Sumber Kewangan
Terdapat 4 cara yang boleh anda gunakan untuk mendapatkan sumber kewangan, dan sedikit penerangan mengenai sistem penternakan.

3. Kandang Kambing
Menerangkan dengan terperinci 10 perkara yang penting tentang kandang siap beserta gambarajah. Serta beberapa tips bagaimana anda boleh berjimat di dalam membina kandang.

4. Makanan Kambing
Kepentingan makanan untuk menghasilkan kambing yang bermutu dan memenuhi ciri-ciri 3G (bukan talian 3G yer!) . Menceritakan tentang 4 jenis makanan yang boleh anda jadikan makanan kambing. Penrengan secara bergambar langkah-demi-langkah penanaman rumput untuk kambing serta tips ringkas untuk menjimatkan kos makanan.

5. Baka Kambing
Menceritakan tentang 5 jenis baka kambing yang boleh anda pilih disamping menerangkan dengan terperinci tentang kaedah-kaedah yang digunakan untuk memilih kambing yang ingin dijadikan baka.

6. Pembiakan Kambing
Penerangan secara terperinci tentang tempoh biang, tempoh bunting serta proses melahirkan anak. Turut diterangkan tentang perkara-perkara yang perlu dilakukan selepas kelahiran anak dan bagaimana menguruskan anak kambing yang baru lahir.

7. Masalah Kambing
Senarai penyakit-penyakit kambing serta cara bagaimana merawatinya.

8. Teknik Memerah Susu
Penerangan secara bergambar bagaimana memerah susu kambing dengan betul. Seronok & puas beb dapat perah susu kambing nie!

9. Pengurusan Kambing
Jadual harian di dalam menguruskan penternakan kambing.

10.Pemasaran
Menyenaraikan 8 kaedah dan saluran yang boleh anda gunakan di dalam memasarkan hasil penternakan kambing anda.


Kelebihan Panduan Menternak Kambing

 

Ini ilmu dalam panduan tersebut..

Andai kata anda sudah memiliki panduan tersebut dan membacanya. Apa kata anda terus mempraktikkannya. Berbekalkan dengan semangat, usaha gigih, jujur, doa dan bertawakal. In Sha Allah anda akan berjaya..

Adakah anda berminat ?

Kalau berminat..

Boleh ke halaman Panduan Menternak Kambing ini..
 

0 ulasan

Catat Ulasan