08 Julai 2017

Review Ebook Rahsia Kambing


Review Ebook Rahsia Kambing.Beruntungnya mereka yang memiliki sebidang tanah tak kira kecil atau besar. Dengan rezeki tersebut anda boleh menambah pendapatan seperti menternak kambing atau pelbagai cara lagi yang boleh menambahkan income. Jadi di halaman ini, buat anda yang meminati menjadi penternak dan mencari informasi tentangnya. Anda boleh mencari ilmu tersebut melalui Panduan Rahsia Kambing ini..

Review Ebook Rahsia Kambing

Review Ebook Rahsia Kambing


Banyak benda-benda menarik yang dapat anda ketahui dalam perihal kambing yang sebelum ini tidak dijangkakan oleh kita melalui rujukan tersebut. Jadi, sedikit review tentang ebook ini. Ebook ini telah ditulis oleh Tuan Farid yang berjaya sebagai penternak kambing. Kenapa beliau menghasilkan Ebook Rahsia Kambing

Kerana..

Kurangnya maklumat dan ilmu yang orang kongsikan di pasaran tempatan.Kalau anda pun ianya tidak lengkap dan susah nak faham. Jadi, dengan pengalaman beliau bela kambing, belajari dari mentor, khusus dan menghadiri seminar yang dianjurkan oleh kerajaan atau swasta serta pengalamannya sendiri bertahun-tahun. Maka, terhasil lah panduan lengkap menternak kambing ini..

Panduan Lengkap Memulakan Penternakan Kambing

Di dalam ebook ini anda akan ditunjukkan..
  • Bagaimana mencari sumber modal bagi projek penternakan anda
  • Tips pemilihan baka kambing untuk memulakan projek penternakan anda
  • Bagaimana membina kandang dengan kos yang rendah
  • Bagaimana menyediakan bekalan makanan yang mencukupi dengan kos yang rendah untuk ternakan anda
  • Bagaimana memerah susu kambing dengan betul
  • Bagaimana menyambut kelahiran kambing
  • Gejala-gejala atau penyakit-penyakit yang selalu dihidapi oleh kambing dan bagaimana cara merawatnya, serta
  • Bagaimana memasarkan ternakan kambing anda

Dengan ebook ini, bagaimana anda merubah diri sebagai penternak..


Kandungan Ebook Rahsia Kambing


Apa yang akan anda pelajari dalam rujukan ini, admin kongsikan bab-bab penting yang akan didedahkan beliau. Antaranya..

1. Kenapa Kambing?
Menceritakan tentang 6 kelebihan penternakan kambing serta memberikan anda tempat-tempat sumber rujukan untuk anda memulakan pernternakan kambing.

2. Modal & Sumber Kewangan
Terdapat 4 cara yang boleh anda gunakan untuk mendapatkan sumber kewangan, dan sedikit penerangan mengenai sistem penternakan.

3. Kandang Kambing

Menerangkan dengan terperinci 10 perkara yang penting tentang kandang siap beserta gambarajah. Serta beberapa tips bagaimana anda boleh berjimat di dalam membina kandang.

4. Makanan Kambing
Kepentingan makanan untuk menghasilkan kambing yang bermutu dan memenuhi ciri-ciri 3G (bukan talian 3G yer!) . Menceritakan tentang 4 jenis makanan yang boleh anda jadikan makanan kambing. Penrengan secara bergambar langkah-demi-langkah penanaman rumput untuk kambing serta tips ringkas untuk menjimatkan kos makanan.

5. Baka Kambing
Menceritakan tentang 5 jenis baka kambing yang boleh anda pilih disamping menerangkan dengan terperinci tentang kaedah-kaedah yang digunakan untuk memilih kambing yang ingin dijadikan baka.

6. Pembiakan Kambing
Penerangan secara terperinci tentang tempoh biang, tempoh bunting serta proses melahirkan anak. Turut diterangkan tentang perkara-perkara yang perlu dilakukan selepas kelahiran anak dan bagaimana menguruskan anak kambing yang baru lahir.

7. Masalah Kambing
Senarai penyakit-penyakit kambing serta cara bagaimana merawatinya.

8. Teknik Memerah Susu
Penerangan secara bergambar bagaimana memerah susu kambing dengan betul. Seronok & puas beb dapat perah susu kambing nie!

9. Pengurusan Kambing
Jadual harian di dalam menguruskan penternakan kambing.

10.Pemasaran

Menyenaraikan 8 kaedah dan saluran yang boleh anda gunakan di dalam memasarkan hasil penternakan kambing anda.



Review Ebook Rahsia Kambing 

Ini antara kandungan rujukan tersebut..

In Sha Allah dengan panduan dari Rahsia Kambing san usaha keras anda. anda akan berjaya dan menjadi seorang yang disegani dalam bidang penternakan kambing..

Mahu belajar selok belok penternakan ?

Anda boleh klik pautan yang diberikan itu..


0 ulasan

Catat Ulasan