22 Julai 2017

Rahsia Kambing Panduan Lengkap Menternak Kambing


Rahsia Kambing Panduan Lengkap Menternak Kambing. Anda tercari-cari panduan untuk belajar dalam bidang penternakan kambing. Anda memang bertuah kerana menjumpai artikel ini kerana di halaman ini admin akan berkongsikan satu panduan untuk anda memperlajari cara-cara menternak dan memasarkan perniagaan anda itu. Seperti yang diketahui umum, menternak kambing dengan betul boleh menghasilkan pendapatan yang lumayan..

Rahsia Kambing Panduan Lengkap Menternak Kambing

Rahsia Kambing Panduan Lengkap Menternak Kambing

Panduan Rahsia Kambing ditulis oleh Tuan Farid yang berpengalaman dalam selok belok menternak kambing. Ia ditulis berdasarkan pengalamannya sendiri terbabit dalam bidang ini..

Jadi..

anda yang tercari-cari rujukan tersebut. Tak payah risau lagi nak mencarinya kerana dalam ebook ini anda akan ditunjukkan tentang.. 


  • Bagaimana mencari sumber modal bagi projek penternakan anda
  • Tips pemilihan baka kambing untuk memulakan projek penternakan anda
  • Bagaimana membina kandang dengan kos yang rendah
  • Bagaimana menyediakan bekalan makanan yang mencukupi dengan kos yang rendah untuk ternakan anda
  • Bagaimana memerah susu kambing dengan betul
  • Bagaimana menyambut kelahiran kambing
  • Gejala-gejala atau penyakit-penyakit yang selalu dihidapi oleh kambing dan bagaimana cara merawatnya, serta
  • Bagaimana memasarkan ternakan kambing anda

Panduan Rahsia Kambing 

Di dalam panduan tersebut, isi kandungannya cukup lengkap. Anda akan diterangkan secara detail dari satu bab ke satu bab. Contohnya bab cara memerah susu. Jadi, ini antara isi kandungannya..

1. Kenapa Kambing?
Menceritakan tentang 6 kelebihan penternakan kambing serta memberikan anda tempat-tempat sumber rujukan untuk anda memulakan pernternakan kambing.

2. Modal & Sumber Kewangan
Terdapat 4 cara yang boleh anda gunakan untuk mendapatkan sumber kewangan, dan sedikit penerangan mengenai sistem penternakan.

3. Kandang Kambing
Menerangkan dengan terperinci 10 perkara yang penting tentang kandang siap beserta gambarajah. Serta beberapa tips bagaimana anda boleh berjimat di dalam membina kandang.

4. Makanan Kambing
Kepentingan makanan untuk menghasilkan kambing yang bermutu dan memenuhi ciri-ciri 3G (bukan talian 3G yer!) . Menceritakan tentang 4 jenis makanan yang boleh anda jadikan makanan kambing. Penrengan secara bergambar langkah-demi-langkah penanaman rumput untuk kambing serta tips ringkas untuk menjimatkan kos makanan.

5. Baka Kambing
Menceritakan tentang 5 jenis baka kambing yang boleh anda pilih disamping menerangkan dengan terperinci tentang kaedah-kaedah yang digunakan untuk memilih kambing yang ingin dijadikan baka.

6. Pembiakan Kambing
Penerangan secara terperinci tentang tempoh biang, tempoh bunting serta proses melahirkan anak. Turut diterangkan tentang perkara-perkara yang perlu dilakukan selepas kelahiran anak dan bagaimana menguruskan anak kambing yang baru lahir.

7. Masalah Kambing
Senarai penyakit-penyakit kambing serta cara bagaimana merawatinya.

8. Teknik Memerah Susu
Penerangan secara bergambar bagaimana memerah susu kambing dengan betul. Seronok & puas beb dapat perah susu kambing nie!

9. Pengurusan Kambing

Jadual harian di dalam menguruskan penternakan kambing.

10.Pemasaran

Menyenaraikan 8 kaedah dan saluran yang boleh anda gunakan di dalam memasarkan hasil penternakan kambing anda.



Ini antara apa yang anda perlukan untuk menjadi seorang penternak kambing..


Video Menternak Kambing



Sedikit perkongsian video menternak kambing yang diambil dari YouTube. Sebenarnya bukan mudah nak menjaga kambing ini jika tiadanya ilmu yang betul. Tapi dengan ilmu yang betul, berani dan usaha yang gigih. Pastinya akan berjaya, kan..

Jadi..

Kalau nak maju ke depan..

boleh dapatkan ilmu tersebut melalui pautan dibawah..


1 ulasan: